Perquè serveix el projecte per a la prevenció d’incendis?
La prevenció d'incendis té com a missió protegir de l'incendi les persones i els béns. El seu objectiu és reduir a límits acceptables el risc a patir danys de les persones implicades en l'emergència. Els elements que ho regulen, determinen els requeriments de seguretat corresponents a:
- - La seguretat de les persones: veïns, usuaris, treballadors i personal implicat.
- - La protecció del medi ambient: evitant i contrarestant l'afectació de flora i fauna.
- - La protecció dels béns: mobles o immobles, de veïns i de la propietat sinistrada.
El prevencionista d'incendis contrasta el risc d'incendi i les instal•lacions de protecció amb les disposicions constructives de l'edifici que el conté: situació relativa respecte veïns o respecte a les activitats del costat, idoneïtat dels elements de construcció pel que fa a la seva resistència al foc, dispositius de desenfumatge, etc., és a dir, el que s'anomena "resposta passiva de la construcció".
En qualsevol cas, a l'hora d'analitzar la seguretat en cas d'incendi en un determinat establiment, cal tenir presents els punts següents:
- - Condicions que limitaran el desenvolupament de l'incendi (sectors d'incendi...).
- - Mitjans de lluita contra el foc (extintors, etc.).
- - Sortides adequades per a tots els ocupants (evacuació).
- - Accessos suficients per als serveis d'auxili (bombers).
- - Formació i informació del personal (autoprotecció).
Quan és necessari?
No totes les activitats noves que s’obren necessiten projecte d’incendis. Tant sols en necessiten aquelles que així ho indiqui la llei 3/2010. Quan cal tramitar la obertura d’un local que no es troba dins d’aquesta llei, la informació relacionada amb les obligacions legals referents a la prevenció d’incendis, queda inclosa dins el document de la llicència d’activitats.
Quina documentació inclou?
Cal presentar una còpia de la memòria i dels plànols en suport informàtic i, cal adjuntar-hi la declaració responsable de coincidència entre la documentació presentada en suport paper i la presentada en suport informàtic (veure formulari SP02 inclòs a l’Annex 2 de l’esmentada Ordre). Aquesta declaració responsable cal que estigui signada pel tècnic competent redactor del projecte i pel representant de l’establiment, activitat, infraestructura o edifici.
Quina documentació inclou?
Cal presentar una còpia de la memòria i dels plànols en suport informàtic i, cal adjuntar-hi la declaració responsable de coincidència entre la documentació presentada en suport paper i la presentada en suport informàtic (veure formulari SP02 inclòs a l’Annex 2 de l’esmentada Ordre). Aquesta declaració responsable cal que estigui signada pel tècnic competent redactor del projecte i pel representant de l’establiment, activitat, infraestructura o edifici.
Quin és el període de temps necessari per tal que s’aprovi des de la Generalitat?
Quan el projecte està fet, cal fer-lo arribar, a través de l’Ajuntament del municipi en qüestió, al departament de prevenció d’incendis de la Generalitat. Cal comptar 15 dies d’elaboració del projecte i 2 mesos de tràmits de la generalitat. Quan es dóna per aprovat, cal realitzar la visita d’un inspector que avaluï l’estat de la instal·lació sobre el terreny. Si l’acta és favorable, ja pot presentar-se la llicència d’activitats amb el projecte d’incendis i la acta a l’ajuntament.
Quin preu té?
El preu del projecte varia en funció de les característiques del local / edifici. Caldria demanar un pressupost a mida i ens ajustarem tot el que sigui possible.