d'activitats
Llicència d’activitats
La llicència d’activitats és el resultat d’un procés administratiu que permet la obertura d’una indústria, un taller, un magatzem, un comerç o una altra activitat mercantil així com per a la seva ampliació o reforma.
Des del 21 de Juliol del 2015, mitjançant la Llei 16/2015 va aprovar-se un procés de simplificació del procediment administratiu necessari per a l’obtenció de la llicència. Les activitats incloses en aquesta nova normativa son les que es troben incloses en els grups següents:
a) Activitat econòmica innòcua:
l’activitat que, amb caràcter general, per les seves característiques no produeix molèsties significatives ni cap afectació considerable al medi ambient, la seguretat de les persones ni els béns. Les activitats econòmiques innòcues són les incloses en l’annex I.
Les activitats innòcues, per a la seva legalització, estan subjectes a un procés de Declaració responsable, en les quals, el titular, o la persona que el representi, ha de posar en coneixement de l’Administració pública competent l’inici d’una determinada activitat mitjançant la presentació d’una declaració responsable en la qual ha de declarar, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l’exercici de l’activitat, que disposa d’un certificat tècnic justificatiu de complir-los i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant la vigència de l’exercici de l’activitat
b) Activitat econòmica de baix risc:
l’activitat que, per les seves característiques, pot produir alguna molèstia poc significativa o té una incidència molt baixa sobre el medi ambient, la seguretat de les persones o els béns. Les activitats econòmiques de baix risc són les incloses en l’annex II
Les activitats econòmiques de baix risc estan subjectes al règim de comunicació prèvia. El titular, o la persona que el representi, ha de posar en coneixement de l’Administració pública competent l’inici de l’activitat mitjançant una comunicació prèvia, en els termes establerts per la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que ha d’anar acompanyada del projecte tècnic justificatiu del compliment dels requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l’exercici de l’activitat signat per un tècnic competent, i del certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat.
En els dos casos comentats, una vegada entrada la documentació a l’Ajuntament corresponent, ja pot iniciar-se l’activitat. Altrament, si l’activitat no s’inclou dins algun dels annexes d’aquesta normativa, caldrà seguir el procés tradicional en el que una vegada entrada la documentació al registre de l’ajuntament, caldrà esperar la confirmació dels tècnics municipals per poder iniciar l’activitat.